محل لوگو

دانلود مقاله موتيف چيست و چگونه شکل مي گيرد؟


مقاله موتيف چيست و چگونه شکل مي گيرد؟ که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان ۱۳۸۸ در نقد ادبي از صفحه ۷ تا ۳۱ منتشر شده است.
نام: موتيف چيست و چگونه شکل مي گيرد؟
این مقاله دارای ۲۵ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله موتيف
مقاله تپس
مقاله درون مايه
مقاله کهن الگو
مقاله شگرد ادبي
مقاله ناخودآگاه

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: تقوي محمد
جناب آقای / سرکار خانم: دهقان الهام

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
موتيف يكي از اصطلاحات رايج در هنر و ادب و همچنين علم و فن است. بحث از موتيف در نقد و تحليل جنبه هاي ساختاري و محتوايي آثار ادبي فوايد و كارايي هاي بسياري دارد. از اين رو، آگاهي از جنبه هاي معنايي و تعريف هاي موتيف براي پرداختن به آثار و تحليل آن ها ضروري است. با توجه به اين ضرورت، در اين مقاله سعي شده است علاوه بر معاني و تعريف هاي چندگانه موتيف، اصطلاحات نزديک به آن نيز مورد بحث قرار گيرد و نسبت و دايره کاربرد آن ها روشن شود.
موتيف در نقاشي، هنرهاي تجسمي و نمايشي و ادبيات به کار مي رود و مهم ترين ويژگي آن در اين هنرها، خصلت تکرار شوندگي و برانگيزندگي آن است. در ادبيات نيز کم و بيش همين ويژگي ها در اجزا و عناصر ادبي، گوناگوني موتيف را شکل مي دهند. با توجه به تنوع عناصري که مي توانند کارکرد موتيف را داشته باشند (شامل موقعيت، واقعه، عقيده، تصوير، شخصيت نوعي، ويژگي بارز يک شخصيت، مضمون مکرر و…) اين اصطلاح با اصطلاحات ديگري ارتباط پيدا مي کند که عبارت اند از: درون مايه، تپس، لايت موتيف و کهن الگو. در اين مقاله پس از ارايه تعريف ها و نسبت هاي اين اصطلاحات، به نحوه شکل گيري و کاربرد و کارکرد موتيف در آثار ادبي پرداخته شده است.

  انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 22

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما