محل لوگو

دانلود مقاله سنتز رنگهاي دي آزو با استفاده از منيزيم هيدروژن سولفات و سيليکاژل مرطوب و کاربرد آنها در رنگرزي الياف مصنوعي


مقاله سنتز رنگهاي دي آزو با استفاده از منيزيم هيدروژن سولفات و سيليکاژل مرطوب و کاربرد آنها در رنگرزي الياف مصنوعي که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار و تابستان ۱۳۸۷ در فناوري نساجي (علوم و تكنولوژي نساجي) از صفحه ۵۵ تا ۶۲ منتشر شده است.
نام: سنتز رنگهاي دي آزو با استفاده از منيزيم هيدروژن سولفات و سيليکاژل مرطوب و کاربرد آنها در رنگرزي الياف مصنوعي
این مقاله دارای ۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله رنگهاي دي آزو
مقاله منيزيم هيدروژن سولفات
مقاله آمين هاي آروماتيک
مقاله &#945- نفتول
مقاله &#946- نفتول
مقاله کوپل شدن آزويي
مقاله -p تولوئيدين

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: ميرجليلي محمد
جناب آقای / سرکار خانم: بامنيري عبدالحميد
جناب آقای / سرکار خانم: بهاري عباس

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
با توجه به اينکه سنتز برخي از رنگهاي دي آزونيوم بر پايه –a نفتول و –b نفتول نيازمند شرايط ويژه از قبيل دماي پايين و يا استفاده از اسيدهاي غليظ و حتي در برخي موارد فشارهاي بالا مي باشد، علاوه بر صرف هزينه بالا و دشواري فراوان تامين شرايط واکنش، استهلاک دستگاه هاي توليد رنگ در نتيجه استفاده از اسيدهاي غليظ نيز يکي ديگر از معايب اين سيستم مي باشد. از مزاياي اسيدهاي جامد مي توان به جا به جايي آسان، کاهش خوردگي راکتور و ظروف، آلايندگي کمتر محيط زيست، جلوگيري از به وجود آمدن محصولات فرعي در پروسه و… اشاره نمود. در ميان اسيدهاي جامد موجود توجه ما به منيزيم هيدروژن سولفات جلب شد که اسيد جامدي بوده که مي تواند تحت شرايط ناهمگن هم به عنوان عامل و هم به عنوان کاتاليزور براي تبديل گروه هاي اصلي آلي مورد استفاده قرار گيرد. با استفاده از اسيد فوق توانستيم برخي از رنگهاي دي آزونيوم بر پايه –a نفتول و –b نفتول را در دماي محيط و فشار اتمسفر، با درصد بالا و زمان کوتاه توليد نماييم. تست هاي IR FT-و H-NMR براي تاييد فرمول رنگ بر روي نمونه ها انجام گرفت. در ادامه عمليات رنگرزي با رنگهاي سنتز شده صورت گرفت. نتيجه اين آزمايشات نشان داد که رنگهاي سنتز شده در گروه رنگهاي اسيدي و ديسپرس قرار مي گيرند.

  انتشار : ۵ مهر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 26

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما