محل لوگو

دانلود مقاله بررسي شاخص هاي تعيين کننده مفاهيم فضايي و عملکردي پارکهاي درون شهري در مقياس محلي با تاکيد بر پارک شفق


مقاله بررسي شاخص هاي تعيين کننده مفاهيم فضايي و عملکردي پارکهاي درون شهري در مقياس محلي با تاکيد بر پارک شفق که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاييز و زمستان ۱۳۸۸ در مديريت شهري از صفحه ۳۷ تا ۵۰ منتشر شده است.
نام: بررسي شاخص هاي تعيين کننده مفاهيم فضايي و عملکردي پارکهاي درون شهري در مقياس محلي با تاکيد بر پارک شفق
این مقاله دارای ۱۴ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله فضاي سبز
مقاله منظرسازي
مقاله معيارها
مقاله زندگي شهري
مقاله پارکهاي درون شهري

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: بمانيان محمدرضا
جناب آقای / سرکار خانم: كشتكارقلاتي احمدرضا
جناب آقای / سرکار خانم: ظرفچي شيرازي فرنوش
جناب آقای / سرکار خانم: موزيسين ياسمن

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
انسان به طور فطري و غريزي به محيط طبيعي گرايش دارد و در آن به آرامش مي رسد. ولي شهرها به عنوان يکي از مهم ترين مکان هاي زيست انسان در دو قرن گذشته طبيعت و اکوسيستم طبيعي را مورد تعرض قرار داده اند. بروز مسايل و مشکلات اجتماعي، کالبدي و زيست محيطي از پيامدهاي اين تهديد مي باشد. عواملي همچون برنامه ريزي محيطي، توسعه فضاي سبز، بهبود شرايط زيستي و توجه به ارزش هاي اکولوژيکي و اجتماعي از مهم ترين راهبردهاي قرن حاضر براي توسعه پايدار شهري به شمار مي روند.
مطالعه و بررسي پارک نمونه اي شفق با توجه به ارزشهاي اکولوژيکي و در راستاي بهبود شرايط زيستي انجام پذيرفته است تا از طريق تجزيه و تحليل جداگانه هريک از عناصر اين پارک اعم از سايت و فضاهاي آن شامل نظم آب، تجهيزات و خدمات به شاخص هايي که مفهوم فضايي، عملکردي و ويژگي هاي پارکهاي درون شهري در مقياس محلي را قابل لمس مي سازد، دست يابيم.
مقاله حاضر بر اساس اسناد و مطالعات كتابخانه اي تهيه شده است. نتيجه آنکه ترکيب فضايي پارک هاي محلي با رعايت اصول نظم، تنوع، تعادل، سلسله مراتب، فرم، رنگ و مقياس شکل گرفته و با استفاده از شاخص هاي فضايي و عملکردي، مديريت فضاهاي متنوع پارک در يک نظام منسجم و همگون ميسر مي گردد.

  انتشار : ۳ مهر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 13

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما